ကိုယ်အမူအရာ၌ အဖြစ်များသော အကုသိုလ်ကံသည် ‘အကုသိုလ်ကာယကံ’ မည်၏။
အပ္ပမညာ
အတိုင်းအဆမရှိ များပြားသော သတ္တဝါတွေကို အာရုံပြု၍ ဖြစ်သော သဘောတရား။
ကိုယ်အမူအရာ၌ အဖြစ်များသော အကုသိုလ်ကံသည် ‘အကုသိုလ်ကာယကံ’ မည်၏။
အတိုင်းအဆမရှိ များပြားသော သတ္တဝါတွေကို အာရုံပြု၍ ဖြစ်သော သဘောတရား။
သင်္ခါရတရားတို့သည် အတ္တမဟုတ်၊ ငါမဟုတ် ဟူသော သဘောလက္ခဏာ။
"ဗုဒ္ဓါနုဿတိ" စသည်၌ သတိစေတသိက်သည် "အာရမဏိကကမ္မဋ္ဌာန်း" ဖြစ်သည်။
အဟိတ်ကုသလဝိပါက်-ဟူသည် အဟေတုက+ကုသလ+ဝိပါက-ဟူသော ပုဒ်တို့မှ ဆင်းသက် လာသော ပုဒ်ဖြစ်သည်။ အဟေတုက= (ယှဉ်တွဲဖြစ်ဖက်) ဟိတ်ဟူသော အကြောင်းတရား မရှိသော၊ ကုသလ+ဝိပါက= ကုသိုလ်၏+အကျိုးဖြစ်သော-ဟု အဓိပ္ပါယ်ရသည်။ ကုသိုလ်၏အကျိုးလည်း ဖြစ်သော (ယှဉ်တွဲဖြစ်ဖက်) ဟိတ်ဟူသော အကြောင်းတရားလည်း...
အကုသိုလ်စိတ် ၁၂-ခု၌ရှိသော "မောဟ"။
စက္ခုဝိညာဏ်ဖြင့် မမြင်စကောင်းသော ရုပ်ကို "အနိဒဿနရုပ်"ဟု ခေါ်သည်။