အဟိတ်စိတ်-ဟူသော ပုဒ်သည် အဟေတုက+စိတ္တ-ဟူသော ပုဒ်တို့မှ ဆင်းသက်လာသော ပုဒ် ဖြစ်သည်။ အဟေတုက= (ယှဉ်တွဲဖြစ်ဖက်) ဟိတ်ဟူသော အကြောင်းတရား မရှိသော၊ စိတ္တ= စိတ်-ဟု အဓိပ္ပါယ် ရသည်။
အဟိရိက
ဒုစရိုက် ပြုရန် မရှက်ခြင်းသဘော၊ မစက်ဆုပ်ခြင်းသဘော။
အဟိတ်စိတ်-ဟူသော ပုဒ်သည် အဟေတုက+စိတ္တ-ဟူသော ပုဒ်တို့မှ ဆင်းသက်လာသော ပုဒ် ဖြစ်သည်။ အဟေတုက= (ယှဉ်တွဲဖြစ်ဖက်) ဟိတ်ဟူသော အကြောင်းတရား မရှိသော၊ စိတ္တ= စိတ်-ဟု အဓိပ္ပါယ် ရသည်။
ဒုစရိုက် ပြုရန် မရှက်ခြင်းသဘော၊ မစက်ဆုပ်ခြင်းသဘော။
၁။ ဓမ္မသင်္ဂဏီကျမ်း၊ ၂။ ဝိဘင်းကျမ်း၊ ၃။ ဓာတုကထာကျမ်း၊ ၄။ ပုဂ္ဂလပညတ်ကျမ်း၊ ၅။ ကထာဝတ္ထုကျမ်း၊ ၆။ ယမကကျမ်း၊ ၇။...
၁။ ဥဒ္ဓုမာတကအသုဘ၊ ၂။ ဝိနီလကအသုဘ၊ ၃။ ဝိပုဗ္ဗကအသုဘ၊ ၄။ ဝိစ္ဆိဒ္ဒကအသုဘ၊ ၅။ ဝိက္ခာယိတကအသုဘ၊ ၆။ ဝိက္ခိတ္တကအသုဘ၊ ၇။ ဟတဝိက္ခိတ္တကအသုဘ၊ ၈။ လောဟိတကအသုဘ၊ ၉။ ပုဠုဝကအသုဘ၊ ၁၀။ အဋ္ဌိကအသုဘ။ (၎င်းတို့၏ အဓိပ္ပါယ်ကို ဆိုင်ရာ ခေါင်းစဉ်၌...
၁။ အကုသိုလ်ကာယကံ၊ ၂။ အကုသိုလ်ဝစီကံ၊ ၃။ အကုသိုလ်မနောကံ။
အကုသိုလ်စိတ်၌ ယှဉ်သော စေတနာ ၁၂-ပါး။
"အနုလောမဉာဏ်"ဟူသည်မှာလည်း "ပရိကမ်, ဥပစာ, အနုလုံ" အမည်ရသော ရှေးဉာဏ် ကိုးပါးတို့၏ ကိစ္စပြီးခြင်းအားလည်းကောင်း၊ ဗောဓိပက္ခိယတရားတို့အားလည်းကောင်း လျော်သော ဝိပဿနာဉာဏ်များပင်...