အမောဟ-ဟူသည် ပညိန္ဒြေစေတသိက်ပင် ဖြစ်သည်။ တွေဝေတတ်သောသဘော၏ ဆန့်ကျင်ဘက် ဖြစ်သောကြောင့် အမောဟစေတသိက်ဟု ခေါ်သည်။
အနုပဿနာ
သင်္ခါရတရားတို့ကို "အနိစ္စ, ဒုက္ခ, အနတ္တ"ဟု အဖန်ဖန်ရှုတတ်သော ဉာဏ်ကို "အနုပဿနာ" ဟု ခေါ်သည်၊ ဝိပဿနာဉာဏ်ပင် ဖြစ်သည်။ဝိပဿနာကိုလည်း...
အမောဟ-ဟူသည် ပညိန္ဒြေစေတသိက်ပင် ဖြစ်သည်။ တွေဝေတတ်သောသဘော၏ ဆန့်ကျင်ဘက် ဖြစ်သောကြောင့် အမောဟစေတသိက်ဟု ခေါ်သည်။
သင်္ခါရတရားတို့ကို "အနိစ္စ, ဒုက္ခ, အနတ္တ"ဟု အဖန်ဖန်ရှုတတ်သော ဉာဏ်ကို "အနုပဿနာ" ဟု ခေါ်သည်၊ ဝိပဿနာဉာဏ်ပင် ဖြစ်သည်။ဝိပဿနာကိုလည်း...
"အနုလောမဉာဏ်"ဟူသည်မှာလည်း "ပရိကမ်, ဥပစာ, အနုလုံ" အမည်ရသော ရှေးဉာဏ် ကိုးပါးတို့၏ ကိစ္စပြီးခြင်းအားလည်းကောင်း၊ ဗောဓိပက္ခိယတရားတို့အားလည်းကောင်း လျော်သော ဝိပဿနာဉာဏ်များပင်...
အနန္တရပစ္စည်းသည်ပင် အားကြီးသောအကြောင်း၏ အဖြစ်ဖြင့် ကျေးဇူးပြုတတ်သောကြောင့် အနန္တရူပနိဿယ မည်၏။
အာရုံတစ်ခုခုကို ရှေးရှုကြံစည်ခြင်း, လိုချင်ခြင်းသည် "အဘိဇ္ဈာ"မည်၏၊ အကုသလကမ္မပထ၌ သူတစ်ပါးစည်းစိမ်ဥစ္စာကို မတရား လိုချင်သော လောဘကို အဘိဇ္ဈာ-ဟု ခေါ်သည်။၊ ဤ၌ကား လောဘဟူသမျှကိုပင် အဘိဇ္ဈာ-ဟု ခေါ်သည်။ (အဘိ-ရှေးရှု+ဈာ-ကြံစည်ခြင်း။) ထိုအဘိဇ္ဈာသည် သတ္တဝါတို့၏ နာမကာယနှင့်...
(အာရုံထင်လာသည့် ခဏမှ စ၍ ချုပ်သည့် ခဏတိုင်အောင် ရေတွက်ပါလျှင်) အလွန်နည်းသော စိတ္တက္ခဏရှိသော...
အခြားမဲ့ (ကာလမခြားဘဲ ဆက်တိုက်)အဖြစ်ဖြင့် ကျေးဇူးပြုတတ်သော တရား။