စိတ်, စေတသိက်တို့ ဖြစ်ခြင်း၏ အကြောင်းဖြစ်သော လျှာ။
ဇရတာ
ရုပ်တို့၏ ရင့်ရော်မှု ဌီခဏသည် ဇရတာမည်၏။ ရုပ်တို့၏ ဘင်ခဏသို့ ရှေးရှုလျက် ရင့်ရော်ဆွေးမြေ့လာခြင်းသည် ဇရတာ...
စိတ်, စေတသိက်တို့ ဖြစ်ခြင်း၏ အကြောင်းဖြစ်သော လျှာ။
ရုပ်တို့၏ ရင့်ရော်မှု ဌီခဏသည် ဇရတာမည်၏။ ရုပ်တို့၏ ဘင်ခဏသို့ ရှေးရှုလျက် ရင့်ရော်ဆွေးမြေ့လာခြင်းသည် ဇရတာ...
ဇောအဆုံးရှိသော ဝီထိစိတ်တို့၏ အလှည့်အကြိမ်ကို ပြသော မဟန္တာရုံဝီထိကို "ဇဝနဝါရ"ဟု ခေါ်သည်။
မျက်စိအကြည်ဓာတ်ကို ဖြစ်စေနိုင်သော ကံ- မရှိသည့်အတွက် ဖြစ်ပေါ်ရမည့်အချိန်မှာ မျက်စိအကြည်ဓာတ် ဖြစ်ပေါ်မှု မရှိသောသူကို "ဇစ္စန္ဓ"ဟု ခေါ်သည်၊ ဖြစ်ပြီးမှ တစ်စုံတစ်ခုသော ဘေးရန်ကြောင့် စက္ခုပျက်စီးရသူကား 'ဇစ္စန္ဓ' မဟုတ်ပါ။ (ဇစ္စန္ဓ-ဟူသော ပုဒ်သည် ဇာတိ+အန္ဓ-ဟူသော နှစ်ပုဒ်မှ...
တကွဖြစ်ဘက် ကမ္မဇရုပ်တရားများ တည်တံ့ကြောင်းဖြစ်သောကြောင့် ဇီဝိတဟု ခေါ်သည်။ အတူတကွဖြစ်ဘက် ကမ္မဇရုပ်ကို စောင့်ရှောက်ခြင်း၌ လွှမ်းမိုးဖြစ်တတ်သောကြောင့် ဣန္ဒြေလည်း မည်၏။ နှစ်ခုပေါင်းစပ်၍ ဇီဝိတိန္ဒြေ-ဟု ခေါ်သည်။ ထိုရုပ်ဖြစ်သော ဇီဝိတိန္ဒြေ (ရုပ်ဇီဝိတိန္ဒြေ) သည် "ဇီဝိတရုပ်"...
အိုခြင်းသည် "ဇရာ" မည်၏၊ သေခြင်းသည် "မရဏ" မည်၏။
မိမိသဘောကို ဆောင်တတ်သော၊ မိမိသဘောလက္ခဏာအတိုင်း ထင်ရှားစွာ ဖြစ်တတ်သော လျှာ။