ကိုယ်ရောင်ကိုယ်ဝါကို ဩဘာသဟု ခေါ်သည်။ ဥဒယဗ္ဗယဉာဏ်ဖြင့် ဖြစ်မှု ပျက်မှုကို အဖန်ဖန်ရှုသော ယောဂီပုဂ္ဂိုလ်၏ ခန္ဓာကိုယ်မှ အရောင်အလင်းများ ထွက်ပေါ်လာတတ်သည်။
ဝု ေဋ္ဌာ စိတ်
အာရုံကို ပိုင်းခြားမှတ်သားတတ်သော စိတ်
ကိုယ်ရောင်ကိုယ်ဝါကို ဩဘာသဟု ခေါ်သည်။ ဥဒယဗ္ဗယဉာဏ်ဖြင့် ဖြစ်မှု ပျက်မှုကို အဖန်ဖန်ရှုသော ယောဂီပုဂ္ဂိုလ်၏ ခန္ဓာကိုယ်မှ အရောင်အလင်းများ ထွက်ပေါ်လာတတ်သည်။
အာရုံကို ပိုင်းခြားမှတ်သားတတ်သော စိတ်
စွမ်းနိုင်ခြင်းရှိသူ၏ အဖြစ်၊ဝါ-စွမ်းရည်သတ္တိရှိခြင်း။ (ဝသီ= စွမ်းရည်သတ္တိရှိသူ+ဘာဝ=အဖြစ်)။ ၎င်းကို မြန်မာစကားဖြင့် ဝသီဘော်ဟု ဆိုကြသည်။ ဈာန်ရသူတို့သည် ဈာန်ဝင်စားမှု ဈာန်မှ ထမှုတို့၌ ပိုမိုလိမ်မာကျွမ်းကျင်စေရန် မိမိရရှိထားသော ဈာန်ကို ဝသီဘော်ငါးပါးပေါက်ရောက်အောင်...
အကြံအစည်များသူကို "ဝိတက္ကစရိုက်ရှိသူ"ဟု ခေါ်သည်။ပွားများထိုက်သော တရားကို ဘာဝနာ-ဟု ခေါ်သည်။
၁။ သမ္မာဝါစာ၊ ၂။ သမ္မာကမ္မန္တ၊ ၃။ သမ္မာအာဇီဝ။(၎င်းတို့၏ အဓိပ္ပါယ်ကို ဆိုင်ရာ ခေါင်းစဉ်၌ ရှုပါ။)
သံသရာ၌ မပြတ်အစဉ် ချာချာလည်စေတတ်သော တရား။
ကိလေသဝဋ်, ကမ္မဝဋ်, ဝိပါကဝဋ်။( ဤ၌ "ဝဋ္ဋ"သဒ္ဒါသည် ချာချာလည်ပတ်သော ကွင်းဆက်၊ ကွင်း -ဟူသော အနက်ကို ဟောသည်၊ ထို့ကြောင့် ပစ္စုပ္ပန် ကိလေသကွင်း ကမ္မကွင်းနှင့် အနာဂတ်ဝိပါကကွင်းတို့သည် ပစ္စုပ္ပန်ဝိပါကကွင်း, အတိတ် ကိလေသကွင်း ကမ္မကွင်းတို့နှင့် ချိတ်ဆက်လျက် မပြတ် လည်ပတ်နေကြသည်။...