ယှဉ်ဖက်တရားတို့ကို ဖျက်ဆီးတတ်သော တရားတို့ကို “ပဋိဃ”ဟု ခေါ်သည်၊ ထိုပဋိဃသည်ပင် သတ္တဝါတို့၏ သန္တာန်၌ အစဉ်တစိုက် ကိန်းအောင်းပါဝင်နေသောကြောင့် ပဋိဃာနုသယ မည်၏။ဒေါသ။
ပရိတ္တာဘာဘုံ
ပရတ္တာဘာ ဗြဟ္မာတို့ နေရာဘုံ။
ယှဉ်ဖက်တရားတို့ကို ဖျက်ဆီးတတ်သော တရားတို့ကို “ပဋိဃ”ဟု ခေါ်သည်၊ ထိုပဋိဃသည်ပင် သတ္တဝါတို့၏ သန္တာန်၌ အစဉ်တစိုက် ကိန်းအောင်းပါဝင်နေသောကြောင့် ပဋိဃာနုသယ မည်၏။ဒေါသ။
ပရတ္တာဘာ ဗြဟ္မာတို့ နေရာဘုံ။
ပိသုဏဝါစာမှ ရှောင်ကြဉ်ခြင်း(ကုန်းမတိုက်ခြင်း)။
ဥပေက္ခာ, ဧကဂ္ဂတာ နှစ်ပါးအစု (နှစ်ပါးပါးအားလုံးပေါင်း)ကို ပဉ္စမဈာန်-ဟု ခေါ်သည်။
ပကိဏ်း-ဟူသော ဝေါဟာရသည် ပကိဏ္ဏက-ဟူသော ပါဠိမှ ဆင်းသက်လာသော ဝေါဟာရ ဖြစ်သည်။ ထိုပကိဏ္ဏကသည် ရောပြွမ်းခြင်းအနက်ကို ဟောသည်။ သို့ဖြစ်၍ စိတ် စေတသိက် နှစ်ခုကို ရောပြွမ်း၍ ဝေဒနာ, ဟိတ်, ကိစ္စ, ဒွါရ,အာရုံ,ဝတ္တု-တို့ဖြင့် ခွဲခြမ်း စိတ်ဖြာပြသော အပိုင်းကို ပကိဏ်းပိုင်း-ဟု...
ပဋိသန္ဓေစိတ် စေတသိက်နှင့် ကမ္မဇရုပ်တို့ တစ်ဘဝဝယ် ပဌမဆုံးဖြစ်ရာအခါကာလ။
ကမ္မဋ္ဌာန်းရှုမှတ်ခိုက်မှာပင် နာမ်-ရုပ်တို့၏ အကြောင်းကို ထိုက်သည့်အားလျော်စွာ တွေ့မြင်၍ "အကြောင်း နာမ်-ရုပ်ကြောင့် အကျိုးနာမ်-ရုပ်မျှသာ ဖြစ်ပေါ်နေသည်"ဟု ဆုံးဖြတ်နိုင်သော ဉာဏ်သည် "ပစ္စယပရိဂ္ဂဟဉာဏ်"...